イギリス・ブログ 第二次世界大戦の捉え方(2) Blog from UK Understanding toward the WW2(2)
Language言語: English/日本語
Very luckily, the man in the uniform, Paul, is a history teacher and he explained about this battle re-enactment, as the way I wanted. He was dressed in German soldier’s uniform and he explained that it would be a battle re-enactment in the afternoon, a battle between British, American and German teams (mock armies?). The main purpose for this battle is to re-enact the war time and makes his students/younger generation know how the war was like, he said. It sounded more like experitential excercise of education. Ok, I felt relieved, in one way, because being a Japanese I was the enemy for British & American armies in war time. Educational act, and he emphasized that all can talk about the war openly and it is important. True, I appreciated his effort, even though he is a British, dressing up as a German soldier.
幸運なことに、このユニフォームに身を包んだ人、ポールは歴史を教えている社会科の先生で、私にわかるようにこの戦闘の再現化について説明をしてくれた。彼が着ているのはドイツ軍兵士のユニフォームで、午後に、イギリス、アメリカ、ドイツチーム(軍?)の戦闘の再現をするという。この模擬戦闘の主たる目的は戦争時を再現してみせることで、例えば彼の生徒や若い世代に戦争がどのようなのだったのかをリアルに理解してもらうためだという。なるほど、体験学習のようなものだ。よかった、というのも戦時では日本人である私はイギリスとアメリカの敵であったわけだから、このフェスティバルに多少の違和感を感じていた私はこのことばに安堵する。教育的な活動だし、彼は、あらゆる人が戦争についてオープンに語り合うことができること、それが重要なことだと強調していた。共感しながら、私は(イギリス人の)彼がドイツ軍兵士のユニフォームを身に纏っているその行動に感心した。
In the afternoon, however, I could not avoid a visit to my relative’s house for afternoon tea. I was not able to see the actual Paul’s re-enactment battle, but on the following day I visited the site of this festival on the second day thouroughly and saw very interersting diverse mixture views on history of this war time festival.
その午後には、しかし、私は日頃会うことのできない親戚の家に招待されていた。なので、結局のところ、ポールが話していた実際の戦闘再現をこの目で見ることはできなかったが、翌日、このフェスティバルの二日目の会場を歩き回って、この戦時をテーマとするフェスティバルのおもしろくも混沌とした歴史に対する多様な捉え方を観ることになる。
Further details of the actual festival is as follows: Lytham 1940s Wartime Festival 2015 http://www.lytham1940s.co.uk/#!videos/c12d2
実際のフェスティバルの詳細についてはこちらのウェブサイトへ:Lytham 1940s Wartime Festival 2015 http://www.lytham1940s.co.uk/#!videos/c12d2